Marketingul – supus criticilor de ansamblu
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
642 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-08 00:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138 (432)
Probleme generale ale comerțului. Piața (823)
SM ISO690:2012
UDRESCU, Mircea, CODERIE, Constantin. Marketingul – supus criticilor de ansamblu. In: Analele Institutului Naţional de Cercetări Economice, 2020, nr. 1, pp. 11-15. ISSN 1857-3630.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Institutului Naţional de Cercetări Economice
Numărul 1 / 2020 / ISSN 1857-3630 /ISSNe 1857-3630

Marketingul – supus criticilor de ansamblu

Marketing – subject to overall criticism

CZU: 339.138
JEL: D18, D41, F12, J53, L11, L23, M11, M31

Pag. 11-15

Udrescu Mircea, Coderie Constantin
 
Universitatea „Artifex” din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2020


Rezumat

Marketingul a apărut şi s-a dezvoltat însoţind producţia şi desfacerea. Ca disciplină ştiinţifică şi-a făcut apariţia la începutul secolului XX, în mediul universitar american. Actualitatea temei rezultă din faptul că a apărut o nouă specializare şi o nouă profesie care s-a impus în lumea afacerilor. La fel ca managementul, marketingul s-a diversificat continuu, acaparând noi şi noi domenii de activitate, devenind un bun comun, dar şi un produs de lux. Scopul cercetării este dat de faptul că au apărut destule voci sonore, care susţin că specialiştii în marketing au devenit victimele propriilor lor succese, deoarece nu şi-au însuşit tocmai cerinţele marketingului, care insistă asupra faptului că stăpânirea pieţei nu mai poate fi un apanaj al unui departament specializat, ci al organizaţiei luată în ansamblu. Acest fenomen nu exclude apariţia şi dezvoltarea serviciilor de specialitate de marketing, la care orice organizaţie se poate adresa. Ca atare, metodele de cercetare sunt cele care ne arată calea prin care marketingul poate deveni proces, atitudine, cunoştinţe şi experienţă, care se va bucura de respect, numai dacă aduce mai multe venituri şi face ca firma să fie mult mai competitivă. Şi acest lucru este legat de gestionarea calitativă a clienţilor şi de aducerea cât mai apropiată a lor de producător, prin renunţarea la structurile intermediare existente acum.

Cuvinte-cheie
marketing, management, client, consumator, piaţă, concurenţă, competitivitate, succes,

marketing, management, customer, consumer, Market, Competition, Competitiveness, success