Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
610 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 18:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (501) |
Organizarea instruirii (552) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Profesia de pedagog. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 5(123), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256638 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5(123) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4256638 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Profesia de pedagog este definită din perspectivă istorică şi conceptuală, teoretică şi practică. Este analizată în context actual, la nivel de: a) sferă de referinţă – extinsă la scara întregii societăţi, conturată formal şi nonformal în cadrul sistemului şi al procesului de învăţământ; b) funcţie generală – de realizare a unor activităţi organizate şi a unor influenţe neorganizate, cu finalitate formativă, cu impact pozitiv sau/şi negativ; c) structură de bază, necesară pentru exercitarea „profesiei de pedagog”, care poate fi identificată şi perfecţionată la nivelul relaţiilor existente între următoarele trei componente: statut socioprofesional (profesor specializat în educaţie) – roluri formative (profesor de specialitate, profesor-diriginte, profesor-manager şcolar etc.) – deschideri pedagogice spre numeroasele influenţe informale provenite din mediul social, inclusiv din cel şcolar. O pledoarie pentru profesia de pedagog solicită: raportarea la modelul reprezentat de profesor – specialist în educaţie/instruire formală (dar şi nonformală), realizată prin diferite discipline şcolare sau universitare, la toate treptele sistemului de învăţământ; „căutarea unor noi perspective” de înţelegere a statutului şi rolurilor profesorului, ca agent al schimbării în contextul specific societăţii postmoderne (contemporane), informaţionale, bazată pe cunoaştere. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagog, statut, rol, educator, pedagogy, status, role |
||||||
|