Angajamentul organizațional și satisfacția în muncă a cadrelor didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
884 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 22:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.944.4+[331.101.32:371.12] (1)
Psihologie (3476)
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (391)
Educație (14644)
SM ISO690:2012
POTÂNG, Angela, SARGU, Natalia. Angajamentul organizațional și satisfacția în muncă a cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 110-114. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3967128
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Angajamentul organizațional și satisfacția în muncă a cadrelor didactice

Organizational commitment and satisfaction at work of teachers

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3967128
CZU: 159.944.4+[331.101.32:371.12]

Pag. 110-114

Potâng Angela, Sargu Natalia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 august 2020


Rezumat

Actualitatea cercetării este justificată prin faptul că mulți manageri consideră angajamentul drept fenomen ce se formează independent de acțiunile de conducere. Din acest motiv, ei nu acordă atenție cuvenită mecanismelor de dezvoltare a satis-facției în muncă, în consecință înregistrându-se un nivel scăzut al angajamentului organizațional la angajați. Scopul lucrării rezidă în cercetarea angajamentului organizațional și a satisfacției în muncă la angajații din învățământ, comparativ cu alte categorii profesionale, precum

The topicality of the research is justified in order for many managers to consider the commitment as the phenomenon that is formed independently of the leadership actions. For this reason, they do not pay due attention to the mechanisms for developing job satisfaction, consequently, registering a low level of organizational engagement to employees. The purpose of the paper is to research the organizational commitment and job satisfaction for the education workers, compared to other professional categories, as well as to determine managerial strategies to motivate employees in terms of increasing organizational engagement.

Cuvinte-cheie
angajament, angajament afectiv, angajament de continuitate, angajament normativ, cadre didactice, satisfacţie în muncă,

commitment, emotional commitment, continuity commitment, normative commitment, teachers, job satisfaction