Managementul informaţional necesar în cercetarea pedagogică fundamentală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
890 31
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-28 01:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:004 (15)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Managementul informaţional necesar în cercetarea pedagogică fundamentală. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 93-96. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931111
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455

Managementul informaţional necesar în cercetarea pedagogică fundamentală

The Informational Management Required for Fundamental Pedagogical Research

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931111
CZU: 37.01:004

Pag. 93-96

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2020


Rezumat

Analiza propusă evidenţiază importanţa managementului informaţional, care defineşte activitatea de conducere a celei mai importante resurse pedagogice, informaţia. O astfel de activitate solicită cercetarea pedagogică fundamentală necesară în elaborarea documentelor curriculare fundamentale şi operaţionale pe baza construirii unor modele-ideale (al structurii de funcţionare a educaţiei/instruirii, a structurii curriculumului pedagogic etc.). La nivel epistemologic superior, managementul informaţional este angajat în cercetarea pedagogică fundamentală necesară pentru stabilizarea conceptelor de bază, integrate în teoria generală a domeniului (teoria generală a educaţiei), care definesc obiectul de studiu specific (educaţia), normativitatea specifică (axiomele, legile, principiile educaţiei), metodologia de cercetare specifică (fundamentală, istorică şi teoretică; operaţională, empirică, experimentală, cantitativă şi calitativă). În construcţia modelelor-ideale, cercetarea pedagogică fundamentală valorifică managementul informaţiei prin apelul la conceptele informatice de bază (date, informaţie, algoritmi, grafuri, baze de date; reţele feedback). Această abordare permite construcţia conceptelor pedagogice fundamentale prin respectarea a trei criterii de ordin epistemologic şi informatic: a) sfera generală de referinţă a realităţii definite conceptual (nu descriptiv, narativ, ideologic); b) funcţia generală a realităţii, definită conceptual; c) structura de bază a realităţii, definită conceptual (centrată asupra interdependenţei dintre componentele de bază).

The proposed analysis highlights the importance of information management, i.e. the act of managing the most important pedagogical resource, information. Such an activity requires the fundamental pedagogical research necessary for the development of fundamental and operational curricular documents based on the construction of ideal models (of the functioning structure of education/training, of the structure of the pedagogical curriculum etc.). At a higher epistemological level, information management is engaged in the fundamental pedagogical research necessary to stabilize the basic concepts integrated in the general theory of the field (general theory of education), which define the specific object of study (education), the specific normativity (axioms, laws, and principles of education), the specific research methodology (fundamental, historical, and theoretical; operational, empirical, experimental, quantitative, and qualitative). In the construction of ideal models, fundamental pedagogical research capitalizes on information management by appealing to basic IT concepts (data, information, algorithms, graphs, and databases; feedback networks). This approach allows the construction of fundamental pedagogical concepts by observing three epistemological and informatics criteria: a) the general reference sphere of conceptually defined reality (not descriptive; narrative, ideological); b) the general function of conceptually defined reality; c) the basic structure of conceptually defined reality (focused on the interdependence between the basic components).

Cuvinte-cheie
management informaţional, cercetare pedagogică, Informaţie, algoritm, grafuri, baza de date,

information management, pedagogical research, information, algorithm, graphs, Database