Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
890 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-28 01:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01:004 (15) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Managementul informaţional necesar în cercetarea pedagogică fundamentală. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 93-96. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931111 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931111 | ||||||
CZU: 37.01:004 | ||||||
Pag. 93-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Analiza propusă evidenţiază importanţa managementului informaţional, care defineşte activitatea de conducere a celei mai importante resurse pedagogice, informaţia. O astfel de activitate solicită cercetarea pedagogică fundamentală necesară în elaborarea documentelor curriculare fundamentale şi operaţionale pe baza construirii unor modele-ideale (al structurii de funcţionare a educaţiei/instruirii, a structurii curriculumului pedagogic etc.). La nivel epistemologic superior, managementul informaţional este angajat în cercetarea pedagogică fundamentală necesară pentru stabilizarea conceptelor de bază, integrate în teoria generală a domeniului (teoria generală a educaţiei), care definesc obiectul de studiu specific (educaţia), normativitatea specifică (axiomele, legile, principiile educaţiei), metodologia de cercetare specifică (fundamentală, istorică şi teoretică; operaţională, empirică, experimentală, cantitativă şi calitativă). În construcţia modelelor-ideale, cercetarea pedagogică fundamentală valorifică managementul informaţiei prin apelul la conceptele informatice de bază (date, informaţie, algoritmi, grafuri, baze de date; reţele feedback). Această abordare permite construcţia conceptelor pedagogice fundamentale prin respectarea a trei criterii de ordin epistemologic şi informatic: a) sfera generală de referinţă a realităţii definite conceptual (nu descriptiv, narativ, ideologic); b) funcţia generală a realităţii, definită conceptual; c) structura de bază a realităţii, definită conceptual (centrată asupra interdependenţei dintre componentele de bază). |
||||||
Cuvinte-cheie management informaţional, cercetare pedagogică, Informaţie, algoritm, grafuri, baza de date, information management, pedagogical research, information, algorithm, graphs, Database |
||||||
|