Relevanța teoriei inteligențelor multiple în învățarea istoriei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
710 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 10:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091:94 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Istoria generală (525)
SM ISO690:2012
MIHĂILĂ, Monica-Maria. Relevanța teoriei inteligențelor multiple în învățarea istoriei. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 2(66), pp. 37-44. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4090491
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(66) / 2020 / ISSN 1811-5470

Relevanța teoriei inteligențelor multiple în învățarea istoriei

The relevance of multiple inteligence theory in learning history

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4090491
CZU: 373.091:94

Pag. 37-44

Mihăilă Monica-Maria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 3 iulie 2020


Rezumat

The multiple intelligences theory represents a valuable ally in class work with the newer generations, because the valorization of the dominant intelligences of each student leads to their own knowledge, to the development of the interest in educational offer, as well as the increase of the motivation to be formed for the interest of the society in which they are developing. This theory gives the teacher the opportunity to identify the specifics of the student’s intelligence, to optimize and reassess te teaching strategies in relation to the particularities of each student and to differentiate the educational activities according to his profile.

Teoria inteligențelor multiple, reprezintă un aliat prețios în munca în cadrul clasei, deoarece valorizarea inteligențelor dominante ale fiecărui elev conduce la propria cunoaștere, la dezvoltarea interesului față de oferta educațională, precum și la creșterea motivației de a fi format în interesul societății în care se dezvoltă. Această teorie îi oferă cadrului didactic posibilitatea de a identifica specificul de inteligență al elevului, optimizarea și reevaluarea strategiilor didactice în raport cu particularitățile fiecărui elev și diferențierea activităților instructiv-educative în funcție de profilul acestuia.

Cuvinte-cheie
multiple intelligences, student-based education, differentiated instruction, skills,

inteligențe multiple, educația centrată pe elev, instruirea diferențiată, aptitudine